Каталог файлів | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід                                                                                               Субота, 17.11.2018, 06:54  Гость  
Меню сайта

Категорії розділу
Атестація педпрацівників [21]
Методична література [284]
Планування. Розробки [278]
Дидактичний матеріал [177]
Ділова документація [68]
Сторінка психолога [34]
Музична скарбничка [67]
Аплікація [27]
Малювання [40]
Ліпка [18]
Розробки з фізкультури [57]
ПАМ'ЯТКИ МЕДСЕСТРИ [20]
Скарбничка медсестри [35]
Використання ІКТ в освітній діяльності [21]
Сценарії заходів [74]
Все для оформлення [465]
Цивільний захист [10]
АНКЕТИ психолога [1]
ПАМ'ЯТКИ психолога [8]
Правове виховання [12]
ОБЖД [21]
Екологічне виховання [16]
Адаптація дітей до ДНЗ [13]
Національно-патріотичне виховання [21]
Народознавство [19]
Фінансова звітність [4]

Батькам

Дітям

Для спілкування

Портфоліо

Програми онлайн

Наші партнери

Наш опрос
Оцініть мій сайт

Результат опроса Результати
Все опросы нашего сайта Архів опитувань

Всього проголосувало: 579
Обговорити на форумі

Cтатистика
Счетчики
Онлайн лист
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
» Зарег. на сайті    
Всього: 6169    
Нових за місяць: 50    
Нових за тиждень: 10    
Новых вчора: 0    
Нових сьогодні: 0    
» З них    
     Адміністраторів: 1         
     Модераторів: 0
Журналістів: 147
     Перевірених: 2         
Друзів: 10
Звичайних юзерів: 6009    
» З них    
Хлопців: 877    
Дівчат: 5292    
Нас відвідали:


Шукають по сайту

Вітаємо!
Сьогодні День народження у користувачів сайту:

Саша(21), viynuca(29), morena(30), elllectricyellowelvie(33), lkoylol(20), valyaruban(50), dnz169d(50), vitalij(36), valya8484(37), yug(35), oksi5283(30), казак(55), юля4793(38)


Изображение - savepic.su — сервис хранения изображений

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard»

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » Файли » Розробки з фізкультури

Пішохідні переходи
26.01.2018, 03:49
Вступ
Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» – збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.
Проблеми фізичного розвитку дошкільнят, зміцнення та збереження їхнього здоров’я ніколи не втрачають своєї актуальності. Особливо це стосується умов сьогодення, оскільки в умовах активного впровадження комп’ютерних технологій різко знизилась рухова активність дітей, як наслідок підвищився відсоток дітей з ослабленим здоров’ям. Саме тому, відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру і спорт», Базового компоненту дошкільної освіти фізичне виховання дошкільнят є обов’язковою складовою повноцінного розвитку дітей й спрямоване насамперед на охорону та зміцнення їх психічного та фізичного здоров’я, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухової активності, звички до здорового способу життя, формування життєво-необхідних рухових умінь, навичок та фізичних якостей (швидкість, спритність, витривалість, гнучкість), формування культури здоров’я.
Фізичному вихованню сприяє створення відповідних умов (раціонального режиму, харчування та ін.), урізноманітнення організаційних форм фізичного виховання (заняття, ранкова гімнастика, рухливі ігри тощо), підвищення рухової активності протягом дня та інше. Виконання фізичних вправ пов’язане з активним сприйманням навколишнього середовища, з орієнтуванням у просторі, виявленням вольових якостей, різноманітних емоційних переживань.
Фізкультурно-оздоровча робота в нашому дошкільному закладі організована відповідно до вимог Базового компоненту, програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля». В своїй діяльності педагогічний колектив керується рядом нормативних документів, що регламентують порядок організації і змісту роботи з фізичного виховання з дітьми дошкільного віку. А саме:
- Закони України: « Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру і спорт»
- Спільний наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 21 квітня 2005 року №242/178 «Про посилення роботи щодо профілактики захворюваності та формування здорового способу життя».
- Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 2 серпня 2005 року №458
- Методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України (додаток до листа від 16.08 2010.№1/9-563) «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу».

Методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України (додаток до листа від 16.08 2010.№1/9-563) «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу».
Походи за межі дошкільного закладу (дитячий туризм) проводяться з дітьми, починаючи з молодшого дошкільного віку. Вихователь має ретельно готуватися до їх проведення: продумувати маршрут руху і спосіб пересування, визначати та вивчати місця зупинок і відпочинку, враховувати при цьому всі природні умови для проведення вправ з удосконалення рухових навичок (наявність струмочків, гірок, повалених дерев тощо). До місця призначення діти можуть іти вільно, групуючись за бажанням; шикування парами використовується при переходах вулиць, шосе.
Тривалість переходу в один бік (від дошкільного закладу до місця кінцевої зупинки) становить для дітей четвертого року життя 15-20 хв., п’ятого року життя – 20-25 хв., шостого року життя – 25-30 хв.
Під час походів використовують вправи з основних рухів, рухливі ігри з використанням дрібних фізкультурних знарядь та природних умов, а також передбачаються проведення спостережень в природі та навколишньому оточенні, елементарні бесіди, короткі розповіді краєзнавчого, екологічного спрямування, дидактичні ігри тощо. Не можна підмінятипоходи за межі дошкільного закладу цільовими прогулянками та екскурсіями – вони посідають самостійне місце в освітньому процесі як форми ознайомлення дітей з природним, предметним і соціальним довкіллям. Основна мета дитячого туризму в умовах дошкільного закладу – оздоровлення малят, запобігання гіподинамії, оптимізація рухового режиму, вдосконалення рухових навичок.
ФІЗКУЛЬТУРНО – ОЗДОРОВЧІ ПРОГУЛЯНКИ
Сьогодні як ніколи гостро стоїть проблема переорієнтування змісту освіти в бік оздоровлення дітей, створення умов для повноцінного, всебічного розвитку особистості. Сприяти розв'язанню цієї проблеми на рівні дошкільних навчальних закладів може раціональна організація системи фізичного виховання, в томучислі використання дитячого туризму. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Умови впровадження фізичної культури в навчально-виховний процес дошкільної установи аналізували С. Лайзане, О. Вікулов, І. Бутін, М. Єфименко. Завдання даного дослідження полягає у вивченні і теоретичному обгрунтуванні умов та аспектів планування та організації туристичної діяльності дошкільнят. Виклад основного матеріалу. Туризм як нетрадиційна форма відпочинку та оздоровлення формування життєвої компетентності набув сьогодні великого поширення. Пішохідні прогулянки та екскурсії за межи дитячої установи представляють собою вид дитячого туризму. У походах та переходах, як правило, комплексно реалізуються екологічні, краєзнавчі, тренувальні, оздоровчі тавласне туристичні завдання. Завдання оздоровлення в туристичних походах розв'язуються через правильну побудову розпорядку дня, раціонально організоване проходження маршруту з дотриманнямоптимальногочергування фізичного навантаження та активного відпочинку, доцільне використання впливу природних чинників на всі системи організму, дотримання правил особистої та громадської гігієни. Дитячий туризм дає змогу не тільки коригувати розвиток рухової сфери дошкільнят, а й формувати їхні особистісні якості, зокрема сприяє формуванню здатності прогнозувати результати власної діяльності та поведінки, створює умови для розвитку прагнення пізнати навколишній світ, самих себе, свої можливості. Таким чином, туризм як форма роботи складається з трьох важливихаспектів: оздоровчого, виховного й пізнавального.
Виокремлюємо такі форми і види туристичної діяльності, як пішохідні переходи, прогулянки - походи, екскурсії, цільові прогулянки, походи вихідного дня разом з батьками тощо. Під час яких діти ознайомлюються з правилами поведінки у природі, на маршруті, набувають початкових навичок орієнтування на місцевості, опановують основні елементи техніки туризму, освоюють основи топографії (план, карта місцевості, вивчають умовні знаки на карті, складають план спортзали, групової кімнати, території визначає два етапи організації та проведення туристичних походів і свят. А саме:
− Етап 1 (підготовчий) – під час якого з дітьми проводять попередні бесіди, тематичні заняття, розробку маршрутів для кожної групи та інше.
− Етап 2 (основний) — організація і проведення свята з участю казкових персонажів, звикористанням ігрових атрибутів.
Завдання:
Першого – підготовчого етапу, полягає в детальному планування та розробці маршруту для кожної вікової категорії із місцями зупинок та змістом діяльності на них; у визначенні вимог до одягу та взуття, туристського спорядження та фізкультурного обладнання, необхідних для проведення заходу, враховуючи пору року.
Другий етап – організаційний, включає в себе проведення попередніх бесід з батьками і дошкільнятами, різноманітних конкурсів малюнків на туристську тематику, краєзнавчих занять, екологічних проектів. Разом із вихователями, під час трудової діяльності виготовляються маршрутністрічки та картки. На заняттях з фізичного виховання необхідно провести ігри-вправи з прийомами страховки і самостраховки.
Основний етап – це, власне, етап проведення туристичного походу, результат та еффективність якого залежить від двох попередніх. І наступний, підсумковий, це етап презентації заходу малятам, батькам, колегам, оформлення стендів і стенгазет тощо.
Програма походу, як правило, включає: виконання різноманітних завдань по дорозі; подолання смуги перешкод; розгортання та згортання біваку; театралізовані ігри, співи, хороводи; туристичний обід; відпочинок; різноманітні конкурси та змагання тощо.
Відомо, що одноманітні тренування з будь-якого виду спорту призводять до швидкої фізичної і психічної втоми спортсменів. Туризм є однією з найбільш вих форм організації оздоровлення і фізичного виховання саме завдяки різноманітності походів, змагань, зльотів, позитивному емоційному сприйняттю природи на маршрутах. Спеціальні вправи допомагають відпрацьовувати технічні й тактичні прийоми, розвивати необхідні фізичні якості в невимушеній обстановці.
Необхідні в туристичному поході вміння й навички установки біваку, складання рюкзака, розкладання багаття, пересування на місцевості, подолання перешкод, надання першої медичної допомоги, педагоги закладу пропонують набувати в умовах занять з фізичного виховання і розвагах в спортивному залі і просто неба.До організації та проведення туристичних походів і свят необхідно залучати батьків, фахівців туристичних клубів, тощо.
Прогулянки за межі дитячого садка на природу (пішохідні переходи) здійснюють у першу половину дня. Пішохідні переходи являють велику цінність для зміцнення здоров'я дітей 4—7 років і формування рухових умінь та навичок бігу, ходьби, метання, підлізання, стрибків та інших рухів. Рухова діяльність у поєднанні зі свіжим повітрям, сонцем підвищує захисні реакції організму дітей, загартовує їх. Навколишня природа, різноманітні враження збагачують знання, виховують естетичні почуття дітей. Під час проведення пішохідних переходів необхідно вчити дітей дотриму-ватися дисципліни та ознайомлювати їх з правилами дій пішоходів на вулиці. Дітям пропонують ходьбу та біг між деревами, переступання через гілки, пеньки, канавку; підлізання під низько опущені гілки дерев або чагарників: стрибки з пеньків, підстрибування з діставанням гілок дерев, кущів; метан¬ня шишок, каштанів у ціль (дерево, пеньок) або на дальність. На лузі: ходьба та біг по траві з високим підніманням стегна; перестрибування через купинка або невисокі кущики; ходьба босоніж по траві тощо. На березі водойми (річки, озера): ходьба та біг по піску, гальці; ходьба. ступаючи "слід у слід", метання каміння у воду, стрибки у довжину та висоту з місця на піску. В усіх вікових групах під час пішохідних переходів доцільно проводити рухливі ігри та ігрові вправи. У старших групах виправдовує себе проведення ігор, які об'єднані єдиним сюжетом: "Мисливці", "Мандрівники". "Слідопити" та ін. На маршрутах грають в ігри: "Пошукаємо лисичку", "Знайдемо грибок", "Якого листя більше", "Відшукаймо зайця" тощо. Узимку переходи для старших дошкільнят планують з використанням лиж та санок. Діти можуть іти пішки до місця, де є гірки, з яких вони кататимуться. Необхідним моментом в організації пішохідних переходів є дозування навантаження на організм дітей і правильна регламентація їхньої рухової діяльності з урахуванням стану здоров'я. Так, рухова активність ослаблених дітей на маршруті складає 10-15 %, здорових-20-55 % загального рухового режим). Отже, регулярне проведення пішохідних переходів дозволяє значно підвищити руховий режим дошкільнят у цей день, покращити рухову підготовленість та дає дітям естетичне задоволення від спілкування з природою.
Особливої підготовки потребує організація пішохідного переходу (дитячий туризм, заняття-похід), тривалість якого: 15-20хв в один бік в другій молодшій групі, 20-25хв - в середній групі, 25-30хв - в старшій групі. Не можна підміняти пішохідні переходи цільовими прогулянками та екскурсіями за межі дитячого закладу. Основна мета пішохідних переходів - оздоровлення дітей, запобігання гіподинамії, вдосконалення рухових навичок в природних умовах та розвиток фізичної витривалості. Основна мета цільових прогулянок - ознайомлення дітей з природою, її явищами в різні пори року (переважно на початку кожного кварталу).
Підготовка до пішохідного переходу:
1. Визначення мети переходу.
2. Розроблення маршруту.
3. Продумування способу пересування (пішки, на санках, на велосипеді, на лижах).
4. Визначення місць для відпочинку.
5. Підбір фізичних вправ, які будуть використовуватися на шляху.
6. Планування рухової діяльності на кінцевому пункті.
7. Підбір необхідного обладнання, інвентарю, перевірка його цілісності.
8. Попередження заздалегідь батьків і дітей про пішохідний перехід (щоб правильно дитину одягнути та взути).
9. Формування знань про отруйні гриби, ягоди, рослини в даній місцевості.
10. Вивчення правил дорожнього руху.
11. Перед виходом з дитячого садка попередити завідувачку (методиста).
12. Визначити не менше двох дорослих, які будуть іти з дітьми.
13. Перевірити, як одягнені діти, чи зручне взуття.
14. Правильно розставити дітей (по одному або парами): попереду діти - із середнім темпом ходьби; всередині - повільних дітей із швидкими, менш організованими та дисциплінованими; позаду - найбільш організованих дітей.
15. Взяти з собою кип'ячену воду та аптечку.
Що повинно бути в аптечці:
- вата, бинти стерильні, бинти прості;
- йод, зеленка;
- 3,1% розчин марганцю чи перекис водню;
- нашатирний спирт;
- сода харчова;
- джгут;
- настойка валеріани (5-7 крапель на дитину);
- вазелін, синтоміцинова мазь.
Методичні рекомендації до проведення пішохідного переходу:
1. Пішохідний перехід планувати лише у дні, коли немає фізкультури.
2. Планувати лише за наявності природно-ландшафтних умов: лісу, лугу, поля, водойми, лісосмуги, парку, стадіону тощо.
3. Основне завдання переходів: зміцнити здоров'я дітей, запобігти гіподинамії, вдосконалити рухові навички у природних умовах, розвивати фізичну витривалість.
4. Пішохідні переходи (дитячий туризм, прогулянки-походи) проводяться з ІІ молодшої групи. Їх тривалість становить:
в ІІ молодшій групі 15-20хв в один бік; у середній групі - 20-25хв в один бік; у старшій групі - 25-30хв в один бік.
5. Під час пішохідного переходу діти виконують різновиди ходьби та бігу; основні рухи в природних умовах: ходять і бігають між деревами, переступають з кореневища на кореневище, метають шишки у стовбур дерева, стрибають з пеньків тощо; грають у рухливі ігри.
6. Під час відпочинку (5-10хв) спостерігають у природі: за комахами, метеликами, птахами тощо; грають у спокійні ігри, виготовляють саморобку з природного матеріалу.
7. Довжина шляху в один бік не повинна перевищувати для дітей ІІ молодшої та середньої групи - 1,5км, для старшої групи до 2км. Після кожних 15хв. ходьби потрібно робити короткочасні (4-5хв.) зупинки для відпочинку дітей.
8. Повернення назад до дитячого садка бажано робити найкоротшим шляхом (по можливості).
Програма пішохідного переходу
(дитячого туризму, прогулянки-походу):
• виконання різноманітних завдань по дорозі;
• подолання смуги перешкод;
• театралізовані ігри, співи, хороводи;
• туристичний обід (по можливості);
• відпочинок;
• різноманітні конкурси, ігри-естафети, змагання тощо.

Піший перехід до парку
Мета: продовжувати вправляти дітей у різних видах ходьби в природномудля дітей темпі (високо піднімаючи коліна, малими та широкими кроками,"змійкою"); вправляти у метанні на дальність однією рукою; вдосконалювативміння стрибати вгору, намагаючись торкнутись обома руками предмета; розвивати швидкість, спритність, силу, влучність, бажання досягти мети.
Матеріали: шишки, мотузка, повітряна кулька, прапорці.
1. Перехід до парку в колоні по одному, парами; перешикуванням; зграйкою.
Ходьба малими та широкими кроками; "змійкою"; з високим підніманням колін;звичайна ходьба. Біг у повільному темпі на відстань 150 м.
2. На місці стоянки:
а) метання в ціль однією рукою;
б) рухлива гра "Підстрибни і доторкнися" (стрибки у висоту на двох ногах);
в) рухлива гра "Прапорці" (ходьба і біг "змійкою", в різному темпі);
г) ігри з вітром: "Веселі стрічки", "Вітрячки", "Кленові носики";
ґ) рухлива гра "Знайди собі пару" (ходьба, біг, орієнтування упросторі).
4. Повернення до дитячого садка. Звернути увагу на безпек; вуличного руху.
Піший перехід до спортивного майданчика
Мета: вдосконалювати вміння дітей шикуватися в колону парами, ходити вколоні та по колу, не тримаючись за руки; вправляти в умінні лазитиприставним кроком по гімнастичній драбині та кидати м'яч у вертикальну ціль(в обруч); розвивати окомір, координацію; виховувати дружні стосунки.
1. Ходьба в колоні із зупинками за сигналом вихователя (2-3 зупинки), ходьбаприставними кроками вперед. Біг невеличкими групами в одному напрямі, біг у колоні по звивистій доріжці.
2. На місці стоянки:
а) спостереження за станом погоди, змінами, що відбулися у природі зприходом весни;
б) рухлива гра "Поверни м'яч" (кидання м'яча двома руками у вертикальнуціль);
в) рухлива гра "Дістань стрічку" (лазіння).
3. Повернення до дитячого садка.

Піший перехід навколо дитячого садка
Мета: вчити дітей іти, не тримаючись за руки, додержуючи відстань відпопередньої пари на один крок. Ходити у звичному для дітей темпі двома переходами (по 20 хв кожний) з активним відпочинком між ними.
Перерву влаштувати тривалістю 5-10 хвилин. Під час перерви провести
спостереження за сюжетно-рольовою грою "Транспорт" дітей старшої групи. Ходьба поколоді (перший раз - руки в сторони, другий - на поясі, третій - звичайна ходьба).
Рухлива гра "Трамвай".
Піший перехід вулицею, на якій знаходиться дитячий садок
Мета: продовжувати вчити дітей долати пішохідні переходи тривалістю 25 хвилин в один кінець, ходити у природному темпі, додержуючи відстані між парами один крок. Розвивати увагу та витримку.
Після половини переходу влаштувати перерву тривалістю 10хвилин. Під час перерви провести спостереження за рухом транспорту на проїжджій частині вулиці. Стрибки на двох ногах з просуванням вперед.
Рухлива гра "Кольорові автомобілі".

ПІШІ ПЕРЕХОДИ.
Вересень
- навколо д/с – продовжувати вчити дітей, милуватися навколишньою природою, ходити парами в помірному темпі;
- до фруктового саду д/с – ознайомити з фруктовими деревами, що ростуть в саду; вправляти в ходьбі парами в повільному темпі;
- на спортивний майданчик д/с - ознайомити з обладнаннями, для чого вони призначені; вправляти в ходьбі в колоні по одному;
- на майданчик до дітей старшої групи – ознайомити з обладнанням, для чого призначене, як треба поводитись на гірці, качелі – ОБЖД;

Жовтень
- навколо дитячого садка. Розглянути обладнання майданчиків. Вправляти дітей в стрибках;
- до городу з метою ознайомлення, з овочами, що ростуть там та вміння дітей орієнтуватися в найближчому довкіллі;
- до вулиці Космонавтів: пр. вчити дітей ходити парами. Закріпити правила дорожнього руху;
- по території дитячого садка. Запропонувати дітям помилуватися красою рідної природи (золота осінь).

Листопад
- навколо дитячого садка – вправляти у ходьбі із зупинками, присіданням;
- до спортивного майданчика школи удосконалювати біг в колоні по одному, підстрибувати до брязкальця;
- пройти навколо садка з зупинкою у саду. Стрибки з просуванням вперед. Біг з присіданням (сховаймося за деревом).
- По вулиці Полтавського. Вправляти в ходьбі з високим підніманням ніг

Березень
І. До місця гніздування пташок.
Мета: розвивати вміння підкидати м’яч вгорута ловити його обома руками, не притискаючи до тулуба, виховувати доброзичливість, любов до природи, бережливе ставлення до пташок, вчити дітей робити ластівку, стоячи на доній нозі.
Інвентар: м’ячі
Перехі до місця стоянки: Тривалість першої частини 7 хвилин.
1. Ходьба з зупинками, з присіданням. Біг по звивистій доріжці (чергування із звичайною ходьбою).
На місці соянки: фронтальний спосіб організації. Тривалість другої частини 17 хв.
1. Бесіда про весняне свято мам, про зміни в природі.
2. Спостереження за першими пташками, що прилетіли з теплих країв.
3. Р/г «Горобчики й автомобіль» (увага, спритність).
4. Р/г «Підкинь м’яч вище» (підкидання).
Повернення додому тим самим маршрутом
1. Ходьба парами, взявшись за руки. Повільний біг.

ІІ. На галявину, де розквітли котики вербові.
Мета: вдосконалювати вміння кидати м’яч об землю і ловити його після відскоку та закріплювати вміння стрибати в довжину на обох ногах, виховувати почуття прекрасного, вміння милуватися першою весняною красою (вербовими котиками).
Інвентар: м’ячі, кущі вербових котиків.
Перехід до місця стоянки. Тривалість першої частини 7 хв.
1. Ходьба з поворотами та приставними кроками вперед. Біг вколоні один за одним.
На місці стоянки: тривалість 15 хв.
1. Спостереження за першими розквітлими вербовими котиками.
2. Р/г «З купини на купину» (стрибки).
3. Р/г «Кинь і злови» (вправляти у киданні м’яча об землю і ловінні його обома руками).
Повернення додому тим самим маршрутом. Тривалість заключної частини 4 хв.
1. Біг у чергуванні з ходьбою, стрибками та іншими рухами.

ІІІ. На галявину до струмочка.
Мета: розвивати вміння дітей переступати, просовуючись вперед, бігати за сигналом, правильно орієнтуючись в просторі, виховувати обережність під час повені.
Перехід до місця стоянки. Тривалість першої частини 7 хв.
1. Ходьба один за одним. Легкий біг.
На місці стоянки. Тривалість 15 хв.
1. Спостереження за струмочком. Закріплення властивостей води.
2. Бесіда з ОБЖД «Безпека на воді».
3. Р/г «Через струмок» (переступання, стрибки).
4. Р/г «Всі біжіть до мене» (біг за сигналом).
5. Народна гра «Подоляночка».
Повернення додому тим самим маршрутом.
1. Біг у чергуванні з ходьбою, стрибками та іншими рухами.

IV. До лісу.
Мета: вдосконалювати навички ходьби у різному темпі та напрямку, виховувати почуття прекрасного; вчити стрибати у довжину, метати м’яч.
Перехі до місця стоянки: Тривалість першої частини 7 хвилин.
1. Ходьба парами, один за одним у різному напрямку.
На місці соянки: змінний спосіб організації. Тривалість другої частини 17 хв.
1. Спостереження за весняним лісовим пейзажем.
2. Р/г «Дострибни до прпорця» (вдосконалення навичок стрибати в довжину. Покажемо зайчикам як ми стрибаємо).
3. Р/г «Хто далі кине» (вдосконалення навичок кидання м’яча)
Повернення додому тим самим маршрутом. Тривалість заключної частини
1. Ходьба парами; біг у чергуванні з ходьбою, стрибками та іншими рухами.

Квітень
І. На перехрестя доріг, на яких розташований дитсадок
Мета: удосконалювати вміння стрибати на обох ногах, просуваючись уперед та закріплювати вміння метати у ціль м’ячики.
Інвентар: м’ячики, кошики.
Перехід до місця стоянки: тривалість першої частини
1. Ходьба парами, високо піднімаючи коліна. Повільний біг. Ходьба із зупинкою за сигналом вихователя.
На місці зупинки: змінний спосіб організації.
1. Спостереження за транспортом, що рухається по вулиці. Закріпити види транспорту та його призначення. ОБЖД «Щоб не трапилось біди».
2. Організація рухливої гри «Горобчики й автомобіль» (біг, спритність, увага)
3. Р/г «Поціль у кошик» (кидання м’яча обома руками знизу в кошик).
4. Р/г «По рівненькій доріжці» (ходьба, срибки).
Повернення додому тим самим маршрутом. Тривалість заключної частини
1. Ходьба у повільному темпі крадькома, як кішка. Біг у повільному темпі.

ІІ. На спортивний майданчик.
Мета: розвивати спритність, організованість, вдосконалювати рухові навички в природних умовах, виховувати дружелюбність.
Перехід до місця стоянки. Тривалість першої частини
1. Ходьба парами, як «коники», «ведмедики», «чаплі»; ходьба у середньому темпі зі зміною напрямку.
На місці стоянки: фронтальний спосіб організації.
1. Спостереження за небом, лагідним весняним сонечком. Закличка «Вийди, вийди, сонечко».
2. Р/г «Сонечко і дощик» (спритність, біг, ходьба).
3. Р/г «Прокоти м’яч у ворота» (розвиваємо окомір).
Повернення додому тим самим маршрутом. Тривалість заключної частини
1. Вправа «Коники» з високим підніманням ніг.

ІІІ. До місця гніздування ластівок.
Мета: розвивати фізичну витривалість, вдосконалювати вміння шикуватися в шеренгу невеликими групами, бігати в колоні по одному, стрибати з пеньків (колоди), а також орієнтуватися в просторі.
Перехід до місця стоянки. Тривалість першої частини
1. «Погуляємо» (спокійна ходьба), «Птахи літають» (легкий біг)
На місці стоянки: змінний спосіб організації.
1. Спостереження з гніздом ластівки. Художнє слово.
2. Р/г «Пташки вчаться літати» (стрибки з пеньків).
3. Р/г «Пташки радіють весні» (біг в колоні по одному з рухами рук).
4. Р/г «Відгадай хто кричить» (орієнтування в просторі).
Повернення додому тим самим маршрутом.
1. Спокійна ходьба.

IV. У гості до бджілки (до квітника).
Мета: розвиваємо спритність, вправляємо у різних видах ходьби та бігу, обертаючись на місці; удосконалюємо вміння підлізати під шнур і бігати врозтіч та вміння стрибати на обох ногах; виховуємо працелюбність.
Інвентар: обручі, квіти, шнур, прутик.
Перехід до місця стоянки: тривалість першої частини
1. Вправа «Підемо гуляти» - шикування та ходьба у колоні по одному. Біг у середньому темпі, ходьба, обертаючись на місці.
На місці стоянки: фронтальний спосіб організації. Тривалість другої частини
1. Вихователь загадує загадку:
Навесні, а також влітку
Облітає кожну квітку.
А за те їй од квіток
У даруночок медок.
2. Спостереження за бджілкою. Прислів’я «Бджілка мала, а й та працює».
3. Р/г «Бджілка» (підлізання під шнур, біг врозтіч).
4. Р/г «Впіймай комара» (стрибки на обох ногах)
Повернення додому. Тривалість заключної частини
1. Ходьба та біг у повільному темпі.

Травень
І. До магазину «Дрыбничка» вулицею Полтавського.
Мета: розвиваємо вміння стрибати на бох ногах; орієнтуватися в просторі; виховуємо почуття патріотизму.
Перехід до місця стоянки: тривалість першої частини
1. перехід з використанням різновидів ходьби.
ОБЖД «Обережно на дорогах»
На місці стоянки: тривалість
1. Спостерігаємо за житловими будинками (багатоповерхові, приватний сектор, будівлі соціального призначення).
2. Р/г «По рівненькій доріжці» (ходьба, стрибки на обох ногах).
3. Р/г «Де дзвонил?» (орієнтування в просторі).
Повернення додому тим самим маршрутом. Тривалість заключної частини
1. Ходьба звичайна та в повільному темпі.

ІІ. До квітучих фруктових дерев.
Мета: розвиваємо фізичну витривалість, удосконалювати біг з перешкодами, ходьбу.
Перехід до місця стоянки.
1. Ходьба, що чергується з бігом «змійкою», зі зміною напрямку.
На місці стоянки: фронтальний спосіб організації. Тривалість другої частини
1. Спостереження за квітучими деревами. Вірш Т. Г. Шевченка «Садок вишневий коло хати».
2. Д /г «Якого дерева не стало» (спостережливість).
3. Р/г «Хто перший» (перелітання через колоду).
4. Р/г «Не зачепи» (біг з перешкодами, увага, кмітливість).
Повернення додому тим самим маршрутом. Тривалість заключної частини
1. Ходьба звичайна в повільному темпі, легенький біг.

ІІІ. До весняного лісу.
Мета: розвиваємо рухові навички в природних умовах, вдосконалюємо вміння ходити, переступаючи через предмети та підлізати під шнур, натягнутий на висоту 40 – 50 см.
Інвентар: весняні квіти, шнур.
Перехід до місця стоянки .
1. Шикування в колону по двоє (парами). Ходьба парами, не тримаючись з руки, зі зміною темпу. Біг урозтіч, ходьба.
На місці стоянки: фронтальний спосіб організації. Тривалість другої частини 15 хв.
1. Спостерігаємо за змінами у лісі. Милуємося весняним пейзажем.
2. Р/г «Не наступи» (увага, переступання через предмети).
3. Р/г «Хованки» (кмітливість, спритість, біг).
Повернення додому тим самим маршрутом.
1. Ходьба з підніманням та повільним опусканням рук через сторони вниз.

IV. Перехід до ігрового майданчика.
Перехід до місця стоянки.
1. Перехід з використанням різновидів ходьби, ходьба із зупинками. Біг у середньому темпі.
На місці стоянки: фронтальний спосіб організації. Тривалість другої частини
1. Спостереження за піском. Який він? Закріпити властивості піску.
2. ігри з піском «Будівельники» (місто із піска).
3. Р/г «Літаки» (присідання, нахили, біг).
4. самостійні ігри дітей.
Повернення додому тим самим маршрутом. Тривалість заключної частини
1. Ходьба звичайна та в повільному темпі.

Піший перехід до весняного саду
Мета: формувати вміння долати в природному для дітей темпі два переходи (по 15 хвилин) з активним відпочинком між ними. Формувати у дітей уявлення про ознаки весни (тепло, сніг розтанув, з'явилася молода трава, на гілках з'явилися бруньки). Виховувати любов до природи, увагу, спостережливість. Запропонувати малюкам під час перерви пограти в дидактичну гру "Підбіжи до дерева, яке я назву", рухливу гру "Не замочи ніг".
Піший перехід до майданчика старшої групи
Мета: продовжувати вчити дітей долати пішохідні переходи тривалістю 15-20 хвилин в один кінець, ходити в природному темпі. Формувати в дітей уявлення про весняні ігри (пускання човника по струмку та ін.). Виховувати уважність та витримку. Запропонувати малюкам під час перерви погратися разом зі старшими дітьми.
Піший перехід до куточка лісу
Мета: вдосконалювати вміння дітей ходити у природному для них темпі, долати два переходи (15-20 хвилин кожний) з активним відпочинком між ними. Вчити дітей розуміти взаємозалежність живої і неживої природи. Активізувати мовлення дітей іменниками і прикметниками. Розвивати увагу, спостережливість, уміння діяти за сигналом. Виховувати любов до природи. Звернути увагу, що розцвіли перші весняні квіти мати-й-мачуха, первоцвіт.
Під час перерви дати знання про весняні явища природи.

Екскурсія до кабінету швачки. Формувати уявлення дітей про працю швачки; розповісти, якими предметами вона користується під час роботи. Читання вірша О.Гузій «Швачка». Закріпити назви кольорів. Для чого потрібні рушники?
За працею лікаря та медичної сестри. Екскурсія до кабінету лікаря. Формувати уявлення дітей про трудові дії лікаря, та про предмети, якими він користується під час роботи. Виховувати повагу до праці лікаря. Читання вірша Г.Бойко «У слона болить нога».

Піший перехід з метою СПОСТЕРЕЖЕННЯ за зеленими насадженнями на території дитячого садочка: милування квітами на клумбах, спостереження за деревами на кущами, вміння відрізняти їх. Пригадати назви осінніх квітів. Викликати бажання доглядати їх.

Піший перехід навколо дитячого садочка. Вдосконалювати вміння ходити парами, дисциплінованість, витривалість. Зробити відпочинок на спортивному майданчику.
Р/ігри: «Мавпочки», «Пташки та автомобілі», «Вище землі».

Цільові прогулянки
Екскурсії до світлофора
Мета: закріпити знання дітей про призначення світлофора і його сигналів. Пояснити, що світлофор встановлюється на перехрестях, пішохідних переходах, в інших місцях пожвавленого руху. Виховувати обережність, бажання дотримуватися правил вуличного руху.

До найближчої зупинки міського транспорту
Мета: продовжувати формувати знання дітей про види транспорту, його призначення, правила користування пасажирським транспортом, трудові дії водія і кондуктора. Розвивати зв'язне мовлення, інтерес до навколишнього світу. Виховувати у дітей спостережливість, уважність.

Піший перехід навколо дитячого садка
Мета: вчити дітей іти, не тримаючись за руки, додержуючи відстань від попередньої пари на один крок. Ходити у звичному для дітей темпі двома переходами (по 20 хв кожний) з активним відпочинком між ними.
Перерву влаштувати тривалістю 5-10 хвилин. Під час перерви провести спостереження за сюжетно-рольовою грою "Транспорт" дітей старшої групи. Ходьба поколоді (перший раз - руки в сторони, другий - на поясі, третій - звичайна ходьба). Рухлива гра "Трамвай".

Піший перехід вулицею, на якій знаходиться дитячий садок
Мета: продовжувати вчити дітей долати пішохідні переходи тривалістю 25 хвилин в один кінець, ходити у природному темпі, додержуючи відстані між парами один крок. Розвивати увагу та витримку.
Після половини переходу влаштувати перерву тривалістю Ю хвилин. Під час перерви провести спостереження за рухом транспорту на проїжджій частині вулиці. Стрибки на двох ногах з просуванням вперед. Рухлива гра «Кольорові автомобілі».
Піший перехід до світлофора
Мета: вдосконалювати вміння дітей ходити у природному для них темпі, долати два переходи (по 30 хв кожний) з активним відпочинком між ними. Розвивати увагу, спостережливість, витривалість, вміння діяти за сигналом.
Під час перерви провести спостереження за роботою світлофора, рухом транспорту і перехожих на пішохідному переході. Ходьба по траві, широко розставляючи ноги, біг по стежці, ходьба з високим підніманням колін. Рухлива гра «Горобчики та автомобілі».

Піший перехід до автогаража
Мета: продовжувати вчити дітей долати пішохідні переходи у звичному для них темпі з активним відпочинком між ними. Розвивати координацію рухів, спритність, виховувати дружні стосунки.
Під час перерви провести спостереження за транспортом, який виїжджає з автогаража і який заїжджає в гараж. Ходьба і біг по колу, не тримаючись за руки, зміна напрямку, ходьба з нахилами під гіллям дерев із наступним випрямленням. Рухлива гра "Кольорові автомобілі".

До паркової зони на території дошкільного закладу
Мета: формувати вміння долати в природному для дітей темпі два переходи (по 10 хв кожний) з активним відпочинком між ними.Під час переходу іти без зупинок, парами, додержувати властивого дітям темпу ходьби. Виховувати увагу, розвивати спритність.
Перерву влаштовувати тривалістю 5-10 хвилин. Під час перерви провести спостереження за деревами, визначати ознаки осені.

На територію паркової зони школи
Мета: продовжувати вчити дітей долати пішохідні переходи тривалістю 10-15 хвилин в один кінець, ходити в природному темпі, додержуючи відстані між парами один крок. Виховувати увагу та витримку. Під час перерви провести спостереження за осінніми змінами в природі, зацікавити дітей дидактичними іграми "Знайди однаковий листочок", "Назви правильно" з метою закріплення знань дітей про осінні явища природи.
До паркової зони на території дошкільного закладу
Мета: формувати вміння долати в природному для дітей темпі два переходи (по 10 хв кожний) з активним відпочинком між ними.Під час переходу іти без зупинок, парами, додержувати властивого дітям темпу ходьби. Виховувати увагу, розвивати спритність.
Перерву влаштовувати тривалістю 5-10 хвилин. Під час перерви провести спостереження за деревами, визначати ознаки осені.
На територію паркової зони школи
Мета: продовжувати вчити дітей долати пішохідні переходи тривалістю 10-15 хвилин в один кінець, ходити в природному темпі, додержуючи відстані між парами один крок. Виховувати увагу та витримку.
Під час перерви провести спостереження за осінніми змінами в природі, зацікавити дітей дидактичними іграми "Знайди однаковий листочок", "Назви правильно" з метою закріплення знань дітей про осінні явища природи.
Піший перехід у куточок лісу на території ДНЗ_________________________
Мета: формувати вміння дітей долати у природному для них темпі два переходи. Під час переходу йти, не зупиняючись, дотримуватися властивого дітям темпу ходьби. Розвивати спритність. Виховувати увагу.
На місці стоянки провести гру "Де ж ти, Зайчику, заховався?" Вихователь: До лісочка ми прийшли, Та Зайчика не знайшли. Гей, вусатий, йди до нас, З малюками грати час.
(Діти шукають Зайчика, довільно ходять урізнобіч, підлазять під гілочку, присідають під кущі, йдуть по слідах і знаходять зайчика.) Вихователь: Пострибаємо із Зайчиком. Нумо, веселіш, малятка! В нього ніжки отакі: І міцненькі, і прудкі — Раз, два, три...
(Діти виконують стрибки на місці, на останній рядок - з просуванням уперед.)
Поки діти відпочивають, вихователь каже:
Грались ми із Зайченям,
Дав завдання Заєць нам
- В лісі шишок назбирати
І у кошик поскладати.
Діти імітують збирання шишок у кошик і повертаються назад на свій майданчик.
Піший перехід до взуттєвого магазину
Мета: вдосконалювати вміння ходити парами один за одним, "зграйкою", невеличкими групами і всією групою, у природному для дітей темпі; вправляти в умінні стрибати на обох ногах з просуванням уперед (на 2-3 м); переступати через перешкоди (заввишки 20-25 см); розвивати координацію рухів, спритність; виховувати дружні стосунки.
1. Шикування парами. Ходьба парами один за одним. За сигналом - ходьба "зграйкою", біг "зграйкою" у середньому темпі.
2. Стрибки на обох ногах з просуванням уперед, переступання через перешкоди (камінчики, пеньки, калюжки).
3. У магазині. Розглядання різноманітного взуття.
4. Рухливі ігри: "Пташки і кіт" (ходьба і біг), "Знайди, де заховано" (орієнтування у просторі).
5. Повернення в дитячий садок.

Піший перехід до ательє з пошиття одягу
Мета: продовжувати вчити дітей ходити один за одним, із зупинками, присіданням, з високим підніманням колін; вправляти в умінні ходити по обмеженій площині та у стрибках у довжину з місця; розвивати спритність; виховувати інтерес і повагу до професії швачки, закрійника.
1. Шикування - рухлива гра "Хто швидше знайде своє місце", і Ходьба із зупинками (3-4 зупинки), з присіданням (2-3 присідання), з високим підніманням колін. Біг у середньому темпі "зграйкою".
2. В ательє:
а) спостерігати за технологічним виготовленням одягу;
б) уточнити, що кінцевий результат залежить від усіх працівників ательє;
в) розглянути готовий одяг.
3. На подвір'ї: рухливі ігри: "Через струмок" (стрибки), "Місточок" (ходьба по обмеженій площині).
4. Повернення у дитячий садок.

Піший перехід до взуттєвого магазину
Мета: вдосконалювати вміння ходити парами один за одним, "зграйкою", невеличкими групами і всією групою, у природному для дітей темпі; вправляти в умінні стрибати на обох ногах з просуванням уперед (на 2-3 м); переступати через перешкоди (заввишки 20-25 см); розвивати координацію рухів, спритність; виховувати дружні стосунки.
1. Шикування парами. Ходьба парами один за одним. За сигналом - ходьба "зграйкою", біг "зграйкою" у середньому темпі.
2. Стрибки на обох ногах з просуванням уперед, переступання через перешкоди (камінчики, пеньки, калюжки).
3. У магазині. Розглядання різноманітного взуття.
4. Рухливі ігри: "Пташки і кіт" (ходьба і біг), "Знайди, де заховано" (орієнтування у просторі).
5. Повернення в дитячий садок.

Піший перехід до лісу, парку, скверу
Йти у природному для дітей темпі в два переходи (по 20-25хвилин), а активним відпочинком між ними.
Мета: виховувати допитливість, бажання милуватися пейзажами рідної природи, позитивно ставитися до неї та її мешканців; сприяти розвиткові пізнавальних інтересів, мовлення, естетичних смаків; закріпити і поглибити знання дітей про сезонні зміни у природі, розуміти їх причини; про диких тварин (їх пристосування до умов життя, влаштування житла, турбота про дитинчат, захист від небезпеки, користь від них і шкода); розширювати знання дітей про білку, зайця, їжака> у різні пори року.
Методичні поради: дітям пропонують послухати шум листя, впізнати знайомі дерева, рослини, комахи, птахів, квіти, тварин; за пропонувати вдихнути свіже повітря.

Піший перехід до весняного саду
Мета: формувати вміння долати в природному для дітей темпі два переходи (по 15 хвилин) з активним відпочинком між ними. Формувати у дітей уявлення про ознаки весни (тепло, сніг розтанув, з'явилася молода трава, на гілках з'явилися бруньки). Виховувати любов до природи, увагу, спостережливість. Запропонувати малюкам під час перерви пограти в дидактичну гру "Підбіжи до дерева, яке я назву", рухливу гру "Не замочи ніг".
Піший перехід до майданчика старшої групи
Мета: продовжувати вчити дітей долати пішохідні переходи тривалістю 15-20 хвилин в один кінець, ходити в природному темпі. Формувати в дітей уявлення про весняні ігри (пускання човника по струмку та ін.). Виховувати уважність та витримку. Запропонувати малюкам під час перерви погратися разом зі старшими дітьми.
Піший перехід до куточка лісу
Мета: вдосконалювати вміння дітей ходити у природному для них темпі, долати два переходи (15-20 хвилин кожний) з активним відпочинком між ними. Вчити дітей розуміти взаємозалежність живої і неживої природи. Активізувати мовлення дітей іменниками і прикметниками. Розвивати увагу, спостережливість, уміння діяти за сигналом. Виховувати любов до природи. Звернути увагу, що розцвіли перші весняні квіти мати-й-мачуха, первоцвіт.
Під час перерви дати знання про весняні явища природи.

Цільові прогулянки
Екскурсії до світлофора
Мета: закріпити знання дітей про призначення світлофора і його сигналів. Пояснити, що світлофор встановлюється на перехрестях, пішохідних переходах, в інших місцях пожвавленого руху. Виховувати обережність, бажання дотримуватися правил вуличного руху.

До найближчої зупинки міського транспорту
Мета: продовжувати формувати знання дітей про види транспорту, його призначення, правила користування пасажирським транспортом, трудові дії водія і кондуктора. Розвивати зв'язне мовлення, інтерес до навколишнього світу. Виховувати у дітей спостережливість, уважність.

Піший перехід навколо дитячого садка
Мета: вчити дітей іти, не тримаючись за руки, додержуючи відстань від попередньої пари на один крок. Ходити у звичному для дітей темпі двома переходами (по 20 хв кожний) з активним відпочинком між ними.
Перерву влаштувати тривалістю 5-10 хвилин. Під час перерви провести спостереження за сюжетно-рольовою грою "Транспорт" дітей старшої групи. Ходьба поколоді (перший раз - руки в сторони, другий - на поясі, третій - звичайна ходьба). Рухлива гра "Трамвай".

Піший перехід вулицею, на якій знаходиться дитячий садок
Мета: продовжувати вчити дітей долати пішохідні переходи тривалістю 25 хвилин в один кінець, ходити у природному темпі, додержуючи відстані між парами один крок. Розвивати увагу та витримку.
Після половини переходу влаштувати перерву тривалістю Ю хвилин. Під час перерви провести спостереження за рухом транспорту на проїжджій частині вулиці. Стрибки на двох ногах з просуванням вперед. Рухлива гра "Кольорові автомобілі".

Піший перехід до світлофора
Мета: вдосконалювати вміння дітей ходити у природному для них темпі, долати два переходи (по ЗО хв кожний) з активним відпочинком між ними. Розвивати увагу, спостережливість,
витривалість, вміння діяти за сигналом.
Під час перерви провести спостереження за роботою світлофора, рухом транспорту і перехожих на пішохідному переході. Ходьба по траві, широко розставляючи ноги, біг по стежці, ходьба з високим підніманням колін. Рухлива гра "Горобчики та автомобілі".

До паркової зони на території дошкільного закладу
Мета: формувати вміння долати в природному для дітей темпі два переходи (по 10 хв кожний) з активним відпочинком між ними.Під час переходу іти без зупинок, парами, додержувати властивого дітям темпу ходьби. Виховувати увагу, розвивати спритність.
Перерву влаштовувати тривалістю 5-10 хвилин. Під час перерви провести спостереження за деревами, визначати ознаки осені.

На територію паркової зони школи
Мета: продовжувати вчити дітей долати пішохідні переходи тривалістю 10-15 хвилин в один кінець, ходити в природному темпі, додержуючи відстані між парами один крок. Виховувати увагу та витримку. Під час перерви провести спостереження за осінніми змінами в природі, зацікавити дітей дидактичними іграми "Знайди однаковий листочок", "Назви правильно" з метою закріплення знань дітей про осінні явища природи.

До паркової зони на території дошкільного закладу
Мета: формувати вміння долати в природному для дітей темпі два переходи (по 10 хв кожний) з активним відпочинком між ними.Під час переходу іти без зупинок, парами, додержувати властивого дітям темпу ходьби. Виховувати увагу, розвивати спритність.
Перерву влаштовувати тривалістю 5-10 хвилин. Під час перерви провести спостереження за деревами, визначати ознаки осені.
На територію паркової зони школи
Мета: продовжувати вчити дітей долати пішохідні переходи тривалістю 10-15 хвилин в один кінець, ходити в природному темпі, додержуючи відстані між парами один крок. Виховувати увагу та витримку.
Під час перерви провести спостереження за осінніми змінами в природі, зацікавити дітей дидактичними іграми "Знайди однаковий листочок", "Назви правильно" з метою закріплення знань дітей про осінні явища природи.

ІНСТРУКЦІЯ №
З ОХОРОНИ ПРАЦІ
під час проведення екскурсій, піших переходів

1. Загальні положення.
1.1. Вимоги інструкції з охорони праці є обов'язковими для ви-конання працівниками відповідно до Закону України "Про охорону праці" і Кодексу законів про працю України.
1.2. Вихователь відповідає за охорону життя і здоров'я вихован-ців групи, у якій він працює, забезпечує їхнє виховання, на¬вчання й розвиток.
1.3. Вихователь ДНЗ один раз на 3 роки проходить навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності з подальшою перевіркою знань.
1.4. Перед допуском до роботи завідувач ДНЗ проводить із вихо-вателем первинний інструктаж з охорони праці, знайомить з умовами праці. Повторний (періодичний) інструктаж з охо¬рони праці проводиться один раз на 6 місяців.
1.5. Вихователь повинен знати правила пожежної безпеки й умі-ти користуватися первинними засобами пожежогасіння.
1.6. У разі виконання робіт, які не передбачені трудовою угодою або на які не оформляються розпорядження чи інші доку¬менти, вихователь повинен одержати цільовий інструктаж на робочому місці.
1.7. Вихователь повинен мати навички в наданні першої (долі-карської) допомоги, у разі захворювання дитини чи при нещасному випадку необхідно негайно викликати старшу медичну сестру.
1.8. При виявленні несправності обладнання, устаткування, при-строїв, інших небезпечних чинників, а також про нещасні ви¬падки, які трапились у ДНЗ, вихователь повинен повідомити завідувача ДНЗ.
2. Вимоги безпеки праці перед початком роботи.
2.1. Перед проведенням екскурсій, піших переходів заздалегідь розробити маршрут, визначити, у якому одязі та взутті більш доцільно вирушати на прогулянку, передбачити проведення активного відпочинку.
2.2. Заздалегідь приготувати питну воду в закритому посуді, ап-течку першої (долікарської) допомоги, необхідний інвентар, червоні прапорці.
2.3. Перевірити стан здоров'я дітей.
2.4. Заздалегідь повідомити завідувача про запланований захід, ознайомитись із наказом про дозвіл на проведення екскурсії, пішого переходу за межі ДНЗ, зробити запис у спеціальному журналі.
3. Вимоги безпеки праці під час роботи.
3.1. Вирушаючи на екскурсію чи здійснюючи піший перехід, вихователь повинен знати кількість дітей, яких він бере із собою. Якщо в ДНЗ залишаються з групи діти, їх передають під відповідальність одного з педагогічних працівників ДНЗ (за вказівкою завідувача ДНЗ).
3.2. При виході за межі ДНЗ треба мати не менше двох пра-цівників. У разі переходу вулиці слід зупинити дітей біля переходу, вихователю або помічнику вихователя стати із червоним прапорцем на проїжджій частині дороги, що буде сигналом для припинення руху транспорту. Після повної зу¬пинки транспорту діти переходять вулицю з дорослим. Той, хто зупинив рух, переходить вулицю останнім. Не дозволя¬ється об'єднувати групи.
3.3. Не проводити екскурсії, піші переходи поблизу доріг з ін-тенсивним рухом транспорту, а також трамвайних, заліз¬ничних колій.
3.4. Екскурсії на річку можуть проводитися лише зі старшими дошкільниками за умови невеликої групи дітей на одного дорослого (8-10 осіб).
3.5. Категорично забороняється кататися на човнах!
3.6. Піший перехід слід дозувати за віком і змінювати від пе¬ріоду року, погоди і змісту. Довжина шляху в один кінець для дітей 4-5 років - 1,5 км, а старших дошкільників - 2 км. Після кожних 15 хв. ходьби слід робити короткочасні (4-5 хв.) зупинки для відпочинку дітей.
3.7. Під час пересування маршрутом діти йдуть вільно, зграй-кою. Парами переходять тільки через дорогу та в той час, коли група йде по тротуару, де ходять пішоходи.
3.8. Після прибуття до місця проведення екскурсії, пішого пере-ходу нагадати дітям правила поведінки в природі.
3.9. Стежити за тим, щоб діти без дозволу вихователя не зривали і не вживали рослини, ягоди, гриби.
3.10. Під час проведення екскурсій, піших переходів необхідно весь час тримати в полі зору всіх дітей, збираючись у дорогу до ДНЗ, перевірити наявність усіх дітей.
3.11. У спеку, щоб уникнути перегрівання, діти повинні мати легкі головні убори.
3.12. Під час повернення до ДНЗ вихователь повинен йти трохи позаду, щоб бачити усіх дітей. Першими повинні йти най¬більш організовані діти.
3.13. Стежити, щоб ніхто з дітей не відстав
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.
4.1.Вихователь повинен повідомити завідувача про те, що група повернулася до ДНЗ.
4.2. Повідомити про стан здоров'я дітей.
4.3. Зробити відповідні записи в спеціальному журналі.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.
5.1. У разі будь-якої аварійної ситуації вихователь повинен не-гайно повідомити завідувача ДНЗ.
5.2. Якщо електроенергію відключено, терміново вимкнути все електрообладнання, яке знаходиться в роботі, підключення його здійснювати тільки після подачі напруги, яка відповідає нормам, в електромережу.
5.3. На випадок аварії в системі водопостачання чи каналізації терміново перекрити кран водопостачання, викликати ава¬рійну службу "Водоканалу" й сповістити завідувача ДНЗ.
5.4. На випадок пожежі (чи загоряння) необхідно:
- вжити заходів щодо евакуації дітей із приміщення відпо¬відно до плану евакуації, у разі потреби звернутися по до¬помогу до інших працівників;
- негайно повідомити пожежну охорону телефоном "101";
- сповістити завідувача ДНЗ чи особу, яка його заміщує;
- негайно розпочати гасіння пожежі, для цього використо¬вувати всі наявні засоби пожежогасіння.
5.5. У випадку травмування дітей або працівників ДНЗ звернути¬ся по допомогу до старшої медичної сестри або в разі необ-хідності викликати швидку допомогу.
Категорія: Розробки з фізкультури | Додав: nickolaevald
Переглядів: 478 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі та скачувати матеріал можуть лише зареєстровані користувачі.
Посилання з категорій: «Методична література», «Планування. Розробки» та «Дидактичний матеріал» доступно(видно) тільки користувачам, що додали на сайт не менше трьох матеріалів.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-профіль
Гость


Група:
Гости
Час:06:54


Підписка на email:
Изображение - savepic.su — сервис хранения изображений

Сповіщення про оновлення

Пошук

Жителі будинку

З Днем народження!
Изображение - savepic.su — сервис хранения изображений
Вітаємо ТУТ

КОНКУРС САЙТІВ

Рейтинг дошкільних закладів

Життя сайту

Міні - чат


500

Коментарі

Друзі сайту
  • Мій блог
  • Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Відділ освіти Миргородської райдержадміністрації
  • Трудолюбівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Сайт учителя початкових класів Черепатової Таміли Миколаївни
  • ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК Лидии Рудаковой

  • КНОПОЧКА