Каталог файлів | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід                                                                                               Четвер, 20.09.2018, 00:56  Гость  
Меню сайта

Категорії розділу
Атестація педпрацівників [21]
Методична література [279]
Планування. Розробки [275]
Дидактичний матеріал [175]
Ділова документація [68]
Сторінка психолога [34]
Музична скарбничка [67]
Аплікація [27]
Малювання [40]
Ліпка [18]
Розробки з фізкультури [55]
ПАМ'ЯТКИ МЕДСЕСТРИ [20]
Скарбничка медсестри [35]
Використання ІКТ в освітній діяльності [21]
Сценарії заходів [74]
Все для оформлення [471]
Цивільний захист [10]
АНКЕТИ психолога [1]
ПАМ'ЯТКИ психолога [8]
Правове виховання [12]
ОБЖД [17]
Екологічне виховання [16]
Адаптація дітей до ДНЗ [12]
Національно-патріотичне виховання [21]
Народознавство [18]
Фінансова звітність [4]

Батькам

Дітям

Для спілкування

Портфоліо

Програми онлайн

Наші партнери

Наш опрос
Оцініть мій сайт

Результат опроса Результати
Все опросы нашего сайта Архів опитувань

Всього проголосувало: 571
Обговорити на форумі

Cтатистика
Счетчики
Онлайн лист
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
» Зарег. на сайті    
Всього: 6053    
Нових за місяць: 98    
Нових за тиждень: 15    
Новых вчора: 4    
Нових сьогодні: 0    
» З них    
     Адміністраторів: 1         
     Модераторів: 0
Журналістів: 144
     Перевірених: 2         
Друзів: 10
Звичайних юзерів: 5896    
» З них    
Хлопців: 865    
Дівчат: 5188    
Нас відвідали:


Шукають по сайту

Вітаємо!
Сьогодні День народження у користувачів сайту:

nastusyacherevata(24), kozakd(29), Marijka(25), vavrovskainna(48), sova(47), нота(48), wkvarhyk123(49), Erika22(28), missostroverhova(21), igorradchuk(35), StarStorm(22), VitalinaLina(44), defaultNick4504(33)


Изображение - savepic.su — сервис хранения изображений

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard»

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » Файли » Музична скарбничка

Картотека вправ акторської майстерності
30.08.2018, 20:20
Рухливі вправи.

«Ведмедик стуляв лапи.»
Обидві ноги поставити на зовнішній бік ступні,з’єднати підошви та пальці обох ніг,спину утримувати прямо впродовж 10 секунд,перепочити,повторити двічі,тричі.

«Виправляємо спину».
Ходьба з палкою ззаду під руками.

«Слухняні ніжки».
Сидячи на стільчику,ноги витягнути вперед. На «раз» підняти праву ногу,на «два» опустити її на підлогу. На «три» і «чотири» те саме виконати лівою ногою.

«Канон».
Діти стоять у колоні по одному або в шерензі одне біля одного. По черзі одне за одним присідають,а потім підводяться(варіант:по черзі аплодують).

«Потяг».
Діти йдуть у колоні по одному дрібним приставним кроком,імітуючи руками рух коліс.

« Хом’ячки»
Діти стоять в колоні по одному. За сигналом вихователя йдуть,наслідуючи «хом’ячків» із надутими щічками. За сигналом «прийшли»,зупиняються,плескають себе по щічках,видувають повітря. Потім знову надувають щічки і йдуть.

«Орел».
Повільне піднімання рук у сторони під музику,лікті трішки послаблені,кисті вільно звисають у низ. Коли руки опиняються у горизонтальному положенні,то кисті повинні піднятися на один рівень із плечима.

«Колобок».
Діти стоять у колі одне за одним,ліва рука лежить на плечі попередньої дитини,права рука - на поясі. Так діти йдуть по колу дрібними кроками.

«Лижники».
Діти йдуть по колу, наслідуючи лижників,не відриваючи ноги від підлоги.

«Сутички горобців».
Діти присідають,беруться руками за коліна,підстрибують і починають штовхати одне одного плечима. Хто впаде,той іде «лікуватися» до лікаря Айболіта.

«Про дівчинку Оксанку»
Вихователь читає текст,діти виконують рухи відповідно до тексту.
Вихователь: Була собі дівчинка Оксанка. Уранці вона прокинулася і потягнулась.(Діти потягуються). Вона побачила у віконечку сонечко й усміхнулась.(Діти усміхаються). Вона одяглась і пішла до дитячого садочка. Дорогою вона купила морозиво і почала його облизувати.(Рухи язичком). Коли Оксанка з’їла морозиво,то вона облизала губи.(Діти облизують губи язичком). Але шматочок морозива упав на землю і Оксанка розсердилася,і надула губки.(Діти витягують губи в «трубочку»). Та ось вона побачила своїх друзів,які також йшли до дитячого садка і посміхнулась.(Діти усміхаються). Вона весело побігла до них.

«Шалтай - болтай».
Вихователь читає вірш або діти самі розповідають і виконують дії.
Шалтай-болтай висів на стіні.
(Діти повертають тулуб праворуч-ліворуч,
Руки опущені вільно вздовж тулуба
І рухаються разом з тулубом).
Шалтай-болтай звалився уві сні.
(Діти заплющують очі і повільно падають на килимок).

Вправи для м’язів обличчя.

«Клоуни – мовчуни».
Діти стоять у колі. За вказівкою вихователя заплющують очі та виконують команди:відкрити рот,порухати нижньою щелепою праворуч-ліворуч,підняти язик до гори,опустити язик вниз,надути щоки,випустити повітря.

«Зайчик у капусті».
Дитина «зайчик» ходить у середині кола( «городом»),клацає зубами(«гризе капусту»).
Діти:В город зайчик прискакав
І капусточку шукав.
Капустинку смакував,
Листочки ласував.
(Рухають нижньою щелепою: «Хрусь-хрусь!»).

«Утягування щік у ротову порожнину».
За командою вихователя діти втягують щоки,а потім повертають їх у нормальне положення.

«Полощемо зуби».
Діти набирають у рот повітря і перекочують його праворуч-ліворуч.

«Заплющення очей».
Діти за командою вихователя заплющують по черзі то ліве око,то праве,то обидва ока одночасно.

«Білочки».
У ранці білочки малі вчили звуки голосні.
А-О-У-,Е та І – дивні звуки голосні!
Ну а ти не відставай,
З ними разом називай:
А-О-У,Е та І – дивні звуки голосні!

«Робимо масаж».
• Вузькі очі (легеньке розтягування куточків очей);
• Намалюємо брівки(легке дугоподібне натискання на брови від перенісся до скронь);
• Намалюємо вуса(натискання двома вказівними пальцями над верхньою губою);
• Зодягнемо сережки(потягування за нижні частини вух);
• Зодягнемо браслети(колові рухи вказівним пальцем по зап’ястю кожної руки);
• Гарні рукавички(прогладжування кожного пальця руки).


Дихальні вправи.
«Надуємо кульку».
Вдих носом,видих через рот у кулачок.

«Задуй свічку».
Вдих через ніс,види через рот на запалену свічку,намагатися загасити свічку.

«Мильна кулька».
Пішла дівчинка на прогулянку і побачила ось таку мильну кульку.(діти роблять велике коло,вдих через ніс.)Ми до неї доторкнулися і вона лопнула.(Діти випускають повітря через рот,сходяться в центр кола і вимовляють при цьому:ш – ш - ш!»)Взяли діти й надули нову кульку(діти знову роблять вдих через ніс і утворюють велике коло),але кулька знову лопнула.(Діти сходяться у центр кола,випускають повітря через рот і вимовляють звук: «С – С – С – С!»)

«Квітка».
Діти беруть уявну квітку до рук, «нюхають» її,роблять вдих через ніс,на видих чітко вимовляють фрази:
• «Гарно пахне»;
• «Квітка гарно пахне»;
• «Квітка дує гарно пахне»;
• «Троянда гарно пахне»;
• «Троянда - це квітка,яка дуже гарно пахне».

«Півник».
Діти стоять прямо. На «раз» - підняти руки в сторони,на «два» - зробити вдих через ніс,на «три» - на видиху промовляти повільно: «КУ - КУ – РІ – КУ!»

«Каша кипить».
Діти сидять на стільчиках,у кожного одна рука лежить на животі,друга – на грудях. Втягнути живіт і,набираючи повітря в груди,вдихнути. Під час видиху голосно вимовляти: «Ф-Ф-Ф-Ф!»

«Гуси».
Діти повільно ходять кімнатою. На вдих підняти руки в сторони,на видих опустити їх донизу подовжено вимовляючи: «ГА-ГА-ГА-ГА!»(1-2 хвилини.)

«Сова».
Діти сидять на стільчиках. За сигналом «День!» повертають голову праворуч і роблять вдих. На сигнал «Ніч!» повертаються прямо,піднімають руки у сторони і на видиху промовляють: «У-У-Ф-Ф!»

Пантоміма.

Виховання виразності рухів дитини-це дуже важливий і трудомісткий процес. К.С.Станіславський стверджував,що рухи тіла і жести повинні передавати не тільки логіку життя сценічного героя,але й усю складність його почуттів та емоцій. Для цього використовуються пантомімічні етюди.

«Схопити і кинути».
Беруть участь двоє дітей,одна дитина імітує хапання й кидок,а друга імітує ловіння(м’ячик,палиця,повітряна кулька).

«Пружинка».
Пружно розтягувати руки,ніби між руками є пружинка,різко з’єднувати їх.

«Пушинка».
Діти стежать очима за уявною пушинкою,а потім руками «ловлять» її, «підкидають угору»,дують на неї.

«Покажи».
 Високі та низькі ворота,
 Важку ношу,
 Швидку й повільну ходьбу;
 Доріжку(діти присідають,кладуть руки на плечі дитині,яка присіла попереду,нахиляють голову);
 «Копиця»(усі діти сходяться у середину кола,з’єднують підняті до гори руки);
 «Кочки»(діти присідають,кладуть руки за голову).

«Зроби, як…»:
 Походи,як: маленька дитинка,кішка,солдат,старенька бабуся,ведмедик;
 Посміхнись,як:кіт на сонечку,задоволена мавпочка;
 Сядь,як:метелик на квіточці,водій за кермом автомобіля,учитель за столом;
 Пострибай,як:м’ячик,зайчик,жабка,кенгуру;
Насупся,як:осіння хмара,сердита мама,голодний вовк.

«Покажи героїв казки».
Дитина показує героїв запропонованої вихователем казки за допомогою рухів і міміки.

«Прання хустинки».
Діти імітують прання хустинки,віджимання та вішання на мотузку.

«Котик».
Діти показують,як:
 Котик сидить,мружиться на сонечку;
 Підкрадається до тину;
 Невдало стрибнув,упав у калюжу,чалапає засоромлений.

«Жабка».
Діти показують,як:
 Жабка сидить,ловить комах язичком;
 Стрибає;
 Надуває щоки;
 Кумкає;

«Частини тіла».
Вихователь промовляє фрази,діти виконують рухи.
Вихователь. Плечі кажуть: «Я стрункий!»
Спина каже: «Я старий!»
Палець каже: «Йди сюди!»
Голова каже: «Так! Ні!»
Вухо каже: «Дуже голосно!»
Ніс каже: «Приємний запах!»
Рот каже: «Смачне варення!»
«Покажіть руками».
 Злість;
 Радість;
 Переляк;
 Сум;
 Бридливість;

«Показати,як:»
 Воротар ловить м’яч;
 Дитина ловить метелика;
 Рибак витягає велику рибу;
 Домогосподарка ловить мух;

«Покажи ходу людини».
 Щойно пообідала;
 Має замалі черевики;
 Яка невдало пнула ногою цеглину;
 В якої болить спина;
 Яка опинилася вночі у лісі.

«Показуємо німе кіно».
 «Ріпка»;
 «Колобок»;
 «Рукавичка»;
 «Котик і півник» тощо.

«На колосистій ниві».
Вихователь читає текст,діти виконують рухи.
Колосочки сплять.(Діти присідають,нахиливши голову до колін.)
Колосочки піднімаються,набираються сили,ростуть.(Повільно підводяться,піднімають голову,рухають над головою руками,розпрямляють плечі.)
Колосочки тягнуться до сонця.(Піднімають руки догори,погойдують ними).
Як гарно навкруги!(Обертають голову праворуч-ліворуч.)
Колосочки кланяються.(Нахиляють тулуб уперед,ліворуч,праворуч.)
Закружляли колосочки у великому таночку.(Кружляють на місці.)
Колосочки притомилися.(Зупиняються,опускають руки вниз і схиляють голови.)

Розвиток мовлення.
Мовлення дитини дошкільного віку можна вважати виразним,якщо вона володіє доступними для її розуміння інтонаційними засобами виразності та не мовленнєвими засобами,використовує їх у мовленні для передання своїх емоцій,свого ставлення до переданої інформації.
Основними засобами навчання дітей виразності мовлення є артикуляційні вправи,вправи на силу,тембр,темп,інтонацію мовлення; вправи на дикцію ,на вміння правильно робити логічний наголос,знаходити логічні паузи;вправи на виразне читання віршів.

Артикуляційні вправи.
Першим етапом у виховані правильної чистої вимови є робота над формуванням артикуляційного апарату,розвиту артикуляційної моторики.
Передумовою успішного навчання і розвитку дітей є поєднання занять з грою:дитина захоплюючись грою, не помічає,що її навчають,а тому легше і швидше долає труднощі,набуває необхідних навичок.

Гімнастика для губ.
«Трубочка».
Витягнути вперед складені докупи губи і виконувати ними рухи праворуч-ліворуч,вгору-вниз.
«Вгадай звук».
Вихователь або дитина беззвучно промовляє губами голосні звуки,а діти відгадують їх.
«Жабенята».
Діти розповідають віршик,утримуючи губи в позиції «усмішка»:
Ми веселі жабенята,
Ква-ква-ква,ква-ква-ква!
Любим плавати,стрибати,
Ква-ква-ква,ква-ква-ква!
У веселих скрекотушок
Рот широкий,аж до вушок,
Ква-ква-ква,ква-ква-ква!
«Слон-витівник».
Діти розповідають віршик,утримуючи губи в позиції «трубочка».
Я стою собі й гуду:
«Ду-ду-ду, ду-ду-ду!
Бо я витівки люблю,
Ду-ду-ду, ду-ду-ду!
Набираю в рот води,
Пирх! - тікайте,хто куди!»

Вправи на розвиток сили голосу.
У мовотворенні голос бере особливу участь. Тому дуже важливо розвивати гнучкість голосу дітей. Необхідно вчити дітей керувати своїм голосовим апаратом,уміти вимовляти фрази з різною силою голосу.
Голосові вправи доцільно планувати на початку заняття.

«Драбинка» - проспівування голосних звуків,за малюнком драбинки. На першому щаблі – тихо. На другому голосніше – тощо.

«Розкажи віршик» - голосно,помірно,тихо,пошепки.

«Крокуємо поверхами» - діти тримають праву руку перед собою долонею вниз і промовляють тихо: «Перший поверх»,піднімають руку трішечки вище і промовляють голосніше: «Другий поверх» та ін… до десятого поверху. Необхідно весь час підвищувати силу голосу.

«Розкажи віршик,змінюючи за потребою силу голосу».
Ти голосніше крикни: «Грім!»
І загуркоче слово,як грім.
Скажи тихіше: «Шість мишенят»,
Відразу миші зашурхотять.
Тихенько скажеш: «Листопад»,
Листочки з дерева полетять.


Вправи на розвиток темпоритму голосу.
«Розкажи вірш»
 Помірно;
 Швидко;
 Повільно;
 Із поступовим збільшенням швидкості;
 Із поступовим зменшенням швидкості.
« Добери до вірша темп голосу»:
На городі цап,цап, Сидить ведмедик у теплі
Капусточку хап,хап, Бачить сни він чарівні:
Ніжками туп-туп, І ромашки,і малину,
Капусточку хруп-хруп, І погожу теплу днину.

А тут зайчик скік-скік, Ми веселі жабки,
Вушками тріп-тріп, В нас зелені лапки.
Ніжками туп-туп, Ква-ква-ква,ква-ква-ква!
Капусточку хруп-хруп. Де поділася трава?

Бум-бум барабан,
Чути тут,чути там.

Вправи на розвиток тембру голосу.
«Скажи,як…»
Вихователь говорить фразу,а діти повторюють із різним тембром голосу,як:
 Зайчик;
 Лисичка;
 Ведмедик;
 Змія;
 Старенький дідусь;
 Маленька дитина тощо.
«Розкажи віршик,як…»
 Зайчик;
 Лисичка;
 Вовк;
 Змія;
 Баба Яга;
 Старенький дідусь;
 Маленька дитина;
 Жабка-скрекотушка.

«Розкажи віршик,як…( за «Абеткою настроїв»):
 Весело;
 Сумно;
 Сердито;
 Байдуже;
 Хитро;
 Злякано;
 Здивовано;
 Плачучи.

«Визнач настрій вірша».

Горе в мене нині - Ясне сонечко в кімнату
Не посидиш на тині! Дивиться в віконечко.
У лапту не можна грати, Дуже раді всі малята,
Навіть на траві лежати, Плескають в долонечки.
Хоч від горя сядь та й плач!
І за що мені ці муки? Стоїть і гірко плаче Надя:
Одягнув нові я брюки!!! - Віддайте булку з маслом дядю!
Та я ж не брав,дівчатко миле.
Та ви на неї,дядю,сіли…
«Вимовити фразу: «Ну,ось і все!» з різною інтонацією».
 Радісно,ніби завершили важку роботу;
 Сумно,нібито ви додивились до кінця улюблений мультфільм;
 Злякано,нібито вас наздогнав вовк,від якого ви намагались утекти;
 Зморено,нібито ви щойно завершили чистити два відра картоплі.
«Проспівати пісеньку або розповісти віршик».
 Затиснувши ніс пальцями;
 Набравши в рот води;
 Утягнувши в середину щоки;
 Закусивши нижню губу;
 Стиснувши між зубів сірника.
«Розкажи віршик,нібито…»
 Ти дуже змерз;
 Тобі придавили ніжку;
 У тебе в роті гаряча картопля;
 Ти дуже хочеш спати;

Вправи на вміння робити логічний наголос та логічні паузи.

Логічний наголос-це виділення найсуттєвішого з точки зору ситуації мовлення. Як казав К.С.Станіславський: «У кожному слові схована душа,внутрішня сутність,головні моменти підтексту». Якщо дитина навчиться визначати головне слово в реченні,тобто логічний наголос,то вона досягає високого рівня художнього читання віршів та виконання будь-якої ролі.
Ігри та вправи на логічний наголос плануються в першій половині заняття.

«Знайди головне слово в реченні».
Вихователь пропонує дитині прослухати будь-яке речення і просить дитину знайти в ньому головне слово і вимовити речення таким чином,щоб виділити голосом головне слово.

«Зроби головним словом різні слова».
Вихователь пропонує дитині речення,наприклад: «Мама купила іграшку».
Дитина має промовити речення,виділяючи різі слова:

(мама) - мама купила іграшку.
(купила) – мам купила іграшку.
(іграшку) – мама купила іграшку.

Вправи на розвиток мовлення.

«Похід у магазин».
Вихователь посилає дитину до «магазину» і пропонує запам’ятати всі необхідні «покупки»,які він назве. Дитина відбирає зі значної кількості предметів або картинок ті,що називав вихователь,повертається з «магазину» і розповідає,що вона купила.

«Який за розміром?».
Вихователь пропонує дітям зображення трьох різних за розміром предметів (квітка,дерево,будинок) і пропонує назвати їх розмір (маленький, великий,найбільший). Потім діти відповідають на питання:
 Який предмет менший від будинку?
 Який предмет більший від квітки?

«Доручення».
Вихователь добирає 15 різних предметів. Потім пропонує дітям відібрати іграшки,овочі,фрукти,посуд тощо.
Після цього пропонує відібрати металеві,скляні,дерев’яні,пластмасові,тверді,м’які,легкі,важкі предмети,однокольорові тощо.
Вправа сприяє розвитку словника,мислення,уміння класифікувати та систематизувати.

«Інтерв’ю».
Вихователь – «журналіст» підходить до дитини і пропонує розповісти про себе. Вихователь ставить питання,а дитина відповідає.
Вправа розвиває діалогічне мовлення.
«Сформулюй власне судження закінчивши речення»
Мета:
• вправляти в умінні формулювати та висловлювати свою думку;
• розвивати комунікативні здібності.
Діти мають обрати з – поміж названих вихователем варіантів ті,якими можна закінчити речення,та пояснити свою думку: «Щиро любить матір той,хто…»
 говорить компліменти:
 вередує,користуючись маминою добротою;
 у всьому їй допомагає;
 турбується про неї;
 не слухає маму.
А від так діти пропонують свої варіанти речень.

«Чарівний стілець»
Мета:
• вправляти у вмінні робити компліменти;
• розвивати спритність.
Діти стають у коло. В середині кола педагог ставить стілець. Діти йдуть по колу та співають:
Якщо друг у тебе є,
Життя радісним стає,
Разом можна все зробити,
Тож без друга не прожити.
Швидше місце ти займай –
На стільчик чарівний сідай!
Коли пісенька закінчується,та дитина,що опинилася найближче до стільця,сідає на нього. А решта дітей мають по черзі говорити їй компліменти,побажання,запрошення до спілкування з друзями тощо.

«Назви предмет»
Мета:
• навчати аналізувати,порівнювати;
• розвивати діалогічне мовлення.

Це моє ім'я. Дитина шукає в кімнаті предмет,якому вона могла би дати своє ім'я,та описує його,відмічаючи всі переваги та недоліки. Педагог допомагає описувати предмет,а поті м запитує,чи схожий опис предмета на опис самої дитини.

Жив – був хлопчик. Педагог починає розповідати казку про хлопчика,якого звати так само як когось із дітей,і який так само одягнений. Потім пропонує дитині,на яку схожий персонаж,продовжити казку. Педагог може спрямовувати розповідь дитини,ініціювати проблемні ситуації.

Полілог «Із чого починається знайомство?»
Мета:
• розвивати мислення дітей,діалогічне мовлення;
• розширювати та уточнювати знання про імена людей,назви речей.
Запитання для обговорення:
 Із чого починається знайомство?
 Чому для кожної речі потрібна назва? Чи є речі без назви?
 Хто дає ім'я?Імена є тільки в людей?
 Що станеться якщо зникнуть імена?
 Чи схожий ти на своє ім'я?Якщо твоє ім'я вимовити не правильно,чи змінишся ти?
 Ім'я росте разом з людиною?
 Чи схожі між собою люди?

Теми для коротких розмов з дітьми «Що буде,якщо…»
Мета:
• Навчати аналізувати та прогнозувати можливий варіант розв’язування ситуації;
• Розвивати діалогічне мовлення.
Запитання для обговорення: що буде,якщо…. –
 Дитині не дадуть ім'я?
 Людина не привітається?
 Дитина візьме без дозволу чужу річ?
 Люди не будуть дотримуватися правил?
 Гості прийдуть без попередження?
 Однією іграшкою бажають гратися кілька дітей?
 Батьки не придбають бажану іграшку для дитини в магазині?

«Що тобі говорить лялька»
Мета:
• Сприяти знайомству дітей один з одним;
• Створювати умови для подолання бар’єрів .
Що говорить лялька. Кожна дитина по черзі відповідає на запитання «Що тобі говорить лялька?»,тримаючи іграшку обличчям до себе. Діти повинні сказати собі комплімент прямою мовою («Оля – охайна дівчинка»).
Ау. Одна дитина стоїть спиною до інших,уявляючи,що загубилася в лісі. Діти по черзі кричать «Ау!»,а «загублений» відгадує,хто його кликав.
Подарунок товаришу. Вихователь обирає іменинника. Решта дітей «дарують» йому уявні подарунки. Кожен має описати свій подарунок,передаючи жестами та мімікою власне ставлення до іменинника.
«Нові зимові слова»
Мета:
• Формувати розуміння образних слів та слів у переносному значенні,розширювати словниковий запас;
• Розвивати допитливість.
Діти слухають вірші про зиму,виявляють незнайомі слова та запитують їхнє значення в дорослого. За уважність і допитливість дошкільники отримують пояснення вихователя та сніжинку – смішинку .
Як ішла до нас зима на гостину не сама,
То за руку привела завірюху до села.
А за нею віхола на санчатах їхала,
Сніговиця тупала по крижині гупала.
Холод із морозами підкрадались лозами.
Сніг із кучугурами добирались фурами.
Чапали метелиця,ожеледь хурделиця,
Ще й вітри колючії та сніги рипучії.

Вивчення українських народних пісень та їх драматизація.
Пісенна творчість українського народу складалась і збагачувалась протягом століть,тому її розглядають як справжній золотий фонд української музичної культури.
Виховні і пізнавальні можливості української пісні у роботі з дітьми дошкільного віку зумовлюють широкий діапазон їх використання у різних формах організації діяльності.
Можна поєднувати їх використання з театралізованими та ігровими дійствами,різними костюмами та атрибутами.
Українська пісня зміцнює пізнавальні інтереси дошкільника,стимулює їхню самостійність і творчість,у дітей формуються основи естетичних почуттів.

Ходить гарбуз по городу.

Ходить гарбуз по городу.
Питається свого роду:
Ой чи живі,чи здорові
Всі родичі гарбузові?
(діти - «овочі» йдуть по колу, «гарбуз» усередині,руки на поясі,кружляє,важно притупуючи.)
Обізвалась жовта диня,
Гарбузова господиня:
Іще живі,ще здорові
Всі родичі гарбузові!
(«овочі по черзі підходять до «гарбуза»).
Обізвались огірочки –
Гарбузові сини й дочки:
Іще живі,ще здорові
Всі родичі гарбузові!
Обізвалась бараболя,
А за нею і квасоля:
Іще живі,ще здорові
Всі родичі гарбузові! Обізвався старий біб:
Обізвались буряки – - Я іздержав увесь рід.
Гарбузові свояки: - Іще живі,ще здорові
Іще живі,ще здорові Всі родичі гарбузові!
Всі родичі гарбузові!
Обізвалася морквиця, Ой ти,гарбуз,ти перістий,
Гарбузовая сестриця: Із чим тебе будем їсти?
Іще живі,ще здорові - Миску пшона, шматок сала:
Всі родичі гарбузові! Ось до мене вся приправа!

«Два півники».
(Лялькова вистава у супроводі пісні).
Одні діти співають пісню,решта дітей за ширмою водять ляльок за змістом пісні.
Два півники,два півники А вовчок - сірячок
Горох молотили. З лісу виглядає.
Дві курочки – чубарочки Ухопив він козенятко
До млина носили. Та й далі тікає.

Цап меле,цап меле, Як узяв старий цапок
Коза насипає, Новенькії віжки
А маленьке козенятко Одібрав він козенятко,
На скрипочці грає. Залигав за ріжки.

Танцюй,танцюй,козуленько Хоч вовчок одібрав
Ніженьками туп – туп, Цапові реберця,
Татусенько з матусею Зате в тата з матусею
Принесуть нам круп,круп. Радується серце.



«Ой є в лісі калина».

Діти стоять у колі,взявшись за руки. У середині кола стоїть дівчина.

Ой є в лісі калина,(Двічі)
Калина,калина
Комарики – дзюб рики,калина.
(Діти йдуть по колу хороводним кроком
Дівчина ходить у середині кола.)
Там стояла дівчина,(Двічі)
Дівчина,дівчина,
Комарики – дзюб рики,дівчина.
(Діти зупиняються,плескають в долоні
З поворотами праворуч і ліворуч.)
Цвіт калини ламала,(Двічі)
Ламала,ламала.
Комарики – дзюб рики,ламала.
(Діти і дівчина імітують руками ламання гілок.)
Та в пучечки в’язала,(Двічі)
В’язала,в’язала,
Комарики – дзюб рики,в’язала.
(Дівчина і діти роблять рухи руками «млинок».)

Вивчення українських народних хороводних та рухливих ігор.
Ігри та забави складають великий розділ народної дидактики й охоплюють найрізноманітніші її аспекти: народознавчий,мовленнєвий,природничій,математичний,пізнавальний,розважальний,оздоровчий тощо.

Хороводні ігри.
« Подоляночка ».
Дівчата йдуть по колу і співають,в середині кола ходить «Подолянока».
Десь тут була Подолянока,
Десь тут була молодесенька.
Тут вона впала,до землі припала,
(«Подолянока» присідає в середині кола)
Сім лі т не вмивалась,бо води не мала.
Ой,устань,устань,Подоляночко,
(дівчата підходять до «Подоляночки»і піднімають її)
Умий личенько,наче скляночку,
(дівчата й «Подоляночка» роблять рухи,удаючи ніби
вмиваються)
Візьмися у боки,покажи нам скоки,
Біжи до Дунаю,бери ту,що скраю.
(«Подоляночка» кладе руки на пояс і підскоками
Рухається в середині кола. Наприкінці пісні обирає іншу
«Подоляночку»).

Рухливі ігри.
«Ой чого ти,метелику…»
Діти – «квіти» вільно розташовуються по залі. Хитаючись,вони співають пісню. «Метелик» «літає» між ними.
Ой чого ти,метелику,по полі літаєш?
Може кращу із квіток собі вибираєш?
Ой як станеш вибирати,стомишся маленький,
Будеш цілий день шукати,бо всі ми гарненькі!
Під кінець пісні діти – «квіти» складають руки докупки долонями,простягають їх і тримають,наче вони завмерли,доки «метелик» когось торкнеться. Кого торкнувся «метелик»,той стає «метеликом».
Категорія: Музична скарбничка | Додав: Admin0412
Переглядів: 24 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі та скачувати матеріал можуть лише зареєстровані користувачі.
Посилання з категорій: «Методична література», «Планування. Розробки» та «Дидактичний матеріал» доступно(видно) тільки користувачам, що додали на сайт не менше трьох матеріалів.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-профіль
Гость


Група:
Гости
Час:00:56


Підписка на email:
Изображение - savepic.su — сервис хранения изображений

Сповіщення про оновлення

Пошук

Жителі будинку

З Днем народження!
Изображение - savepic.su — сервис хранения изображений
Вітаємо ТУТ

КОНКУРС САЙТІВ

Рейтинг дошкільних закладів

Життя сайту

Міні - чат


500

Коментарі

Друзі сайту
  • Мій блог
  • Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Відділ освіти Миргородської райдержадміністрації
  • Трудолюбівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Сайт учителя початкових класів Черепатової Таміли Миколаївни
  • ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК Лидии Рудаковой

  • КНОПОЧКА